Az első kiszivárgó illatok

avagy Próbafőzés a Forum étteremben

A júliusi nyitás előkészítésének egyik szükséges, de örömteli lépése az étlap-egyeztetés. Első körben Tóth Attila tulajdonos és Turcsányi Tamás séf elgondolásait ismertük meg – szerencsére kóstolással egybekötve, melynek otthont szombathelyi testvéréttermünk, a Forum adott.

Turcsányi Tamás séf április végén csatlakozott a Jolaholding büki csapatába: „Már az állásinterjún úgy éreztem, hogy van kémia köztem és a cég között. Attilával és Nagy Péter nyitásért felelős projektvezetővel nagyon sok dologban egyezik a látásmódunk, ami a vendéglátást illeti, ez a konyhatechnológiai és étlappal kapcsolatos előkészületeket is nagyban megkönnyíti. Aki dolgozott a vendéglátásban, az tudja, mennyire fontos az, hogy a tulajdonos és az egység szakmai vezetői az alapelvekben egyetértsenek és egymást kiegészítve dolgozzanak egy közös célért.”

Tóth Attila

Tóth Attila 2020 végén álmodta meg az egykori Aranyhordó újranyitását.
„Bükiként gyakran láttam a szebb napokat megélt épületet, sokszor hallottam jártamban-keltemben, hogy „Itt volt az esküvőm”, „Itt volt a bálunk”, stb. Napról napra erősödött bennem az elhatározás, hogy ez az intézmény sokkal többet érdemel, és persze hatalmas lehetőség is rejlik benne. A szállás hozzáépítése (Park Hotel Bük) természetesen elsősorban üzleti döntés, hiszen alapvetően abban hiszek, hiszünk, hogy a szállás és a éttermi szolgáltatás kéz a kézben jár. Így tesszük ezt Gyulán, Szombathelyen, Szigetszentmártonban, bár természetesen vannak kis és közepes vendéglátóegységeink Vas megyében szállásszolgáltatás nélkül is: Komló Étterem, Öreg Sam Étterem, Pinka Smoke étterem.”

Temes judit

Turcsányi Tamás
(Született 1973. Végzettségét tekintve üzletvezető, szakács, 2003. óta mesterszakács. A klasszikus szakács életutakkal szemben komoly keleti tapasztalatokkal is rendelkezik: dolgozott több évig Oroszországban, valamint Erdélyben vezette a Grand Hotel Bálványos konyháját és éttermét. Szentendrén, Vecsésen valamint Budapesten is vezetett konyhákat, köztük több több száz fős éttermet. Vasi kötődésű, saját bevallása szerint nagy öröm, hogy hazatérhet.)

Aranyhordó anno

A Hordó azonban határozottan helyi étteremnek vallja (majd) magát – mondja Bazsó Gergely, a cégcsoport marketing vezetője: Ez nem csak azért van, mert a maximális szálláslétszám 40-50 fő környéke, míg ezzel szemben az éttermi férőhely bőven 100 fő fölé van pozícionálva, hanem azért is, mert első álmunk a Hordó Étterem volt, annak kialakítása, érdekei a hotel miatt semikiképp sem sérülhettek. Akkora éttermet kívántunk létrehozni, ami képes kisebb és közepes családi rendezvényeket, esküvőket, céges és intézményi összejöveteleket tartani – amellett. hogy megőrzi családias, intim jellegét. Ezért is van három arca az étteremnek: kellemes nyári teraszok – fiatalos és laza „Hordó terem” és egy elegánsabb nagyterem.
Rapport Tamás tulajdonosunk pár éve úgy fogalmazott, hogy minden egységnek meg kell őriznie a helyi értékeit, de hozzá kell tenni a magunk modern, innovatív magatartását.

Visszatérve az étlapra: a stábunkkal közösen olyan étlapot teszünk le az asztalra – folytatja Turcsányi Tamás – ami ízekben, alapanyagokban követi a helyi igényeket. Nem szégyen kimondani, hogy egy rántott szelet, egy pörkölt, egy Cordon nem hiányozhat egy vidéki étterem kínálatából. Nem csak azért, mert a helyiek ezt keresik, hanem azért is, mert gyakran bizony a külföldiek is. Ezek mellé sorakoztatunk fel olyan ételeket, amiket máshol nem kapnának, vagy olyan technológiai megoldásokat, ami új Bükön. Ízben markáns, karakteres (de nem sértő), alapanyagokban pedig határozottan minőségi – és lehetőség szerint helyi. Utóbbi nagyon fontos, nem csak divatos, hanem a vállalkozói érdeknek is megfelel.
Azt szoktam mondani: az én konyhám „munkás” konyha. Nálam nincs és nem is lesz divat, hogy egy mirelit zacskót kibontunk, beszórjuk a fritőzbe, majd lecsepegtetve tálalunk. Beletesszük a szaktudást és az igényességet.
Hazai ízek
Lesznek specialitások, amikre úgy tekintünk, hogy jó esetben viszik a prímet. Lesznek hagyományos fogások, amik biztosítják a folytonosságot és kiszámíthatóságot, lesznek ezen kívül szezonális ajánlatok (ez határozott kérése volt Attiláéknak) és lesz természetesen a hétköznapi menüajánlat, ami bárki számára gyorsan elérhető, házias, megfizethető kategóriát képvisel Bük szívében. A „pizza-pálya” pedig leginkább a fiatalságnak szól, friss, gyors, de szintén minőségi vonallal.
Ételkülönlegességeink

„Ha nem szólhatok a borról, akkor nagyon megsértődök.”
Nagy Péter projektvezető szívügye minden egységünkben a minőségi borfogyasztás népszerűsítése.
Szerencsére a bor, mint a vacsora kísérője, ma már nem flancoló hobbi és főként nem urizáló magatartás. Ezt lehet elegánsan, tudatosan, mégsem „túltolva”, ha úgy tetszik, „sznob” módra tenni. A kolléga jó minőségi, helyi és odaillő bort fog ajánlani, amivel együtt lesz a vacsora teljes. Természetesen a teljes itallap kialakításánál is arra törekedtünk, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelőt: legyen az egy helyi limonádé, egy jó korsó sör, egy pálinka, egy jó bor, sorolhatnám. A felszolgálók képzésére is sok hangsúlyt fektetünk.

Széles borválaszték

Az étterem és a hotel szerves egész – ezt nem győzzük hangsúlyozni – folytatja Bazsó Gergely. A szálloda szolgáltatásainak jó része, így a sportpálya, a tűzrakóhely is, a helyiek számára is elérhető. Amit viszont hangsúlyozunk: a Hordó nem egy szálloda „puccos” étterme, hanem az Aranyhordó -bízunk benne- méltó utódja, ami felett van egy szálloda.

Az utódlás kérdése nagyon fontos, szögezi le Tóth Attila. Felmerült egyesekben, átmenetileg, hogy új nevet adjunk az intézménynek, de mikor kérésemre a egykori Aranyhordó (még korábban Lökkös és Galavits) Vendéglő történetével megismerkedtek (és derekasan ki is kutatták), akkor eloszlott minden ilyen irányú szándék. Egy büki étterem, ilyen múlttal igenis legyen része egy történeti ívnek, legyen büszke arra, ami ebben a száz évben történt, mutassa meg, hogy egy vállalkozás hogyan lehet a helytörténet része, és hogy hogyan volt a helyi sportélet és közélet része is.
Ugyanakkor viszont feleljen is meg a 21. század elvárásainak: Helyieknek, turistáknak, környékbelieknek egyaránt.
József Attilát idézve: „Ez a mi munkánk: és nem is kevés…”

Hordó Étterem & Park Hotel Bük

Olvasta már?

Régmúlt emlékei

- avagy a Büki keserű nyomában Egy nosztalgikus – a nyolcvanas években pár esztendeig tündöklő - üdítő nyomába eredtünk, melyre még a mai napig is rengetegen emlékeznek a vasi kisvárosban, s talán...

Esküvői kisokos

A boldogító igen helyszíne: Az utóbbi években javarészt háttérbe szorultak a nagyvárosi szállodák és éttermek, a szerelmesek egyre inkább a természetközeli helyeket és a családias vendéglőket...

Történetünk

– Vendéglő a „KÖZPONTBAN” - Címünkhöz talán a legmegfelelőbb jelzőt sikerült kiválasztanunk, hisz éttermünk múltjában kutakodva mind elhelyezkedésére, mind a társadalmi életben betöltött szerepére...

Volt egyszer egy Fürdőbál

A rendszerváltás után mozgalmas esztendők következtek a büki fürdő életében, melyből talán az 1992-es esztendő emelkedik ki leginkább, hisz ez hozta a legizgalmasabb változást a komplexum életében....

„Marica grófnő” Bükön

Kálmán Imre a legsikeresebb magyar zeneszerzők egyike – akinek műveit az egész világon játszották – legsikerültebb operettjének a Marica grófnőt tartotta, melyben egy slágerekkel teli, különleges,...